Henriks Sandbergs historie

Historien bag det som er skrevet af vores Ju-Jutsu Sektion er det forløb min karriere har været, jeg skal her lige indføje at Ju-Jutsu har og er mit liv på godt og ondt!

Mange "tæsk" men meget godt, derfor kan jeg anbefale alle at træne Ju-Jutsu!

Ju-Jutsu bliver din livsstil og er med til at forme livet, mange som har kampsports baggrund får en god position i livet!

Henrik Sandberg startede med kampsport i 1969. Først med judo, og da Ju-Jutsu blev introduceret i Danmark i 1971 blev han meget hurtig gradueret, og gik over til primært at dyrke og undervise i Ju-Jutsu. Sideløbende har han dog gennem årene dyrket og er gradueret i både Judo - Aikido og Karate, da han har bevaret sit åbne sind for andre kampsporter.

Henriks hjerte har altid banket for det stilrene i de forskellige kampsporter: Grundskole (kihon) og bevægelse (tai-sabaki) har været nøgleord. En god investering for vores sport, som har medført, at et lille land som Danmark har klaret sig ekseptionelt godt ude i verden.
Ikke mindst i Duo-System

Henrik er en karismatisk og meget inspirerende instruktør, som har sans for detaljer: Han kan forklare detaljer og sammenhæng, så det virker simpelt. Han har i mange år været en af de mest efterspurgte instruktører i hele Europa. Han evner at bygge en træning op så den giver god mening – så den er sjov og teknikkerne samtidig er effektive.

Henrik Sandberg var idemanden bag det eksisterende kampsystem: Fighting System, som nu dyrkes i hele verden. Han har i mere end 36 år været Danmarks tekniske repræsentant i det internationale forbund JJIF og har i næsten lige så mange år uddannet kampdommere over hele verden.
På nuværende tidspunkt er han Chef for alle JJIF. dommere i verden.

Igennem hele Henriks karriere på 47 år har han lagt et kæmpe arbejde i organisationsarbejde: Besiddet formandsposter i diverse klubber og på sektionsplan været Landstræner i Ju-Jutsu i 20 år og Teknisk Råds formand i mere end 20 år og altid arbejdet med Ju-Jutsu´en videreudvikling: herunder undervisning og udarbejdelse af reviderede pensa.

Man må sige at Henrik Sandberg er et enestående talent, som der er meget langt i mellem.